Cennik pozycjonowania

Chcąc pozycjonować swoją stronę internetową, w głowach wielu ludzi rodzi się pytanie – ile to kosztuje? Otóż ciężko ustalić jest jednolitą, uniwersalną kwotę, gdyż ta ustalana jest zawsze indywidualnie – dokładnie tak samo, jak powinni być traktowani Klienci. Jest to o tyle ważne, iż do każdej sprawy należy podejść na nowo i z pełnym profesjonalizmem.

Jeżeli chodzi o wysokość ceny za pozycjonowanie, to zależy ona od wielu czynników i ustalana jest zazwyczaj na etapie negocjacji z daną firmą, jeszcze przed podpisaniem umowy. Pod uwagę trzeba wziąć przede wszystkim ilość wyrażeń kluczowych, które będą promowane, ich konkurencyjność, pożądany cel biznesowy czy samą budowę pozycjonowanego serwisu.

W zależności od powyższych czynników można rozliczać się na kilka sposobów. Każdy z nich posiada swoje wady i zalety oraz przeznaczony jest do różnych typów odbiorców, co też wyjaśnione jest poniżej.

Rozliczanie za efekt – czyli płać wtedy, kiedy jest dobrze.

Zasada jest prosta – jeśli serwis pokazuje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to opłata za usługę rozliczana jest wedle ustalonych przy podpisywaniu umowy kwot. W przeciwnym razie, nie płacisz nic! Rozwiązanie takie zalecane jest głównie małym firmom lub przedsiębiorcom prowadzącym mało konkurencyjny biznes.

Niestety trzeba tu wspomnieć, że rozwiązanie takie może być mało elastyczne, gdyż skupia się wyłącznie na wybranych wyrażeniach – za których cena ustalana jest w zależności od konkurencyjności. Im trudniej wypozycjonować daną frazę, tym koszt za usługę rośnie.

Przykładowy cennik pozycjonowania:

Pozycjonowanie za efekt
Konkurencyjność poza Top10 Miejsca 6-10 Miejsca 5-4 Miejsca 3-2 Miejsce 1
Poniżej 10000 0 zł 30zł 35zł 42zł 46zł
10000 – 100000 0 zł 40zł 45zł 52zł 60zł
100000 – 250000 0 zł 50zł 56zł 70zł 80zł
250000 – 500000 0 zł 60zł 66zł 90zł 110zł
500000 – 1000000 0 zł 80zł 88zł 110zł 140zł
Powyżej 1000000 0 zł 120zł 150zł 180zł 190zł

Uwaga! Podane ceny (netto) są przykładowe

Rozliczanie abonamentowe – czyli elastyczność na całego!

Tutaj opłata pobierana jest każdego miesiąca – abonamentowo, niezależnie od osiąganych efektów. Dzięki temu iż kwota jest zawsze ta sama, większym firmom łatwo można zaplanować budżet przeznaczony na promocję serwisu przez cały rok. Dodatkowo rozwiązanie to jest niezwykle elastyczne i pozwala lepiej spożytkować powierzane pieniądze za usługę, gdyż umożliwia to zaangażowanie w bardziej zaawansowane działania pozycjonerskie.